Anzugsmomente für V8

Engine Internals: Innenleben 

1.Flywheel to crankshaft bolts 81,00 Nm 
2.Rocker shaft bracket bolts 40,00 Nm
3.Big-end bearing nuts 47,00 Nm
4.Distributor drive gear bolt 61,00 Nm

Engine Externals: Aussen herum 

1. Exhaust manifold bolts 22,00 
2. Lifting eye bolts  
       3/8 34,00 Nm   
      5/15 24,00 Nm 
3. Rocker cover setscrew 7,00 Nm 
4. Inlet manifold 54,00 Nm 
5. Cylinder head bolts (long/medium) 95,00 Nm 
6. Cylinder head bolts (short) 61,00 Nm ( ich empfehle hier aber max. 30 Nm / Die Schrauben mit Locktite sichern!) 
7. Manifold gasket clamp bolt 20,00 Nm 
8. Rear main bearing cap bolts 95,00 Nm 
9. Main bearing cap bolts 75,00 Nm 
10. Oil sump rear bolts 20,00 Nm 
11. Oil sump bolts 11,00 Nm 
12. Drain plug 47,00 Nm 
13. Sensing unit to bracket setsrew 9,00 Nm 
14. Water pump to timing cover and
      timing cover to block bolts 27,5 Nm 
15. Fan attachment 11,5 Nm 
16. Damper to crankshaft 285 Nm 
17. Oil pump to timing cover bolts 11.5 Nm 
18. Oil relief valve cap 40,00 Nm 

Anzugsreihenfolge V8 Zylinderkopf: 
Wichitg: Die 57mm Schrauben nur mit max. 30 Nm anziehen und mit Locktite sichern. Durch diese äusseren Schrauben wird der Kopf ungleichmässig auf dem Block fixiert. Das kann einen Verzug des Kopfes während des Betriebes nach sich ziehen und somit einen Kopfdichtungsschaden hervorrufen! Köpfe